13 آگوست 2018

ششمين قهرماني جوکوويچ با شکست نادال

نواک جوکوویچ ستاره صربستانی تنیس جهان با پیروزی در فینال رقابت‌های ویمبلدون، به ۱۳مین عنوان خود در مسابقات گرند اسلم رسید.
در دیدار پایانی بخش انفرادی مردان مسابقات ویمبلدون، نواک جوکوویچ، مرد شماره یک سابق تنیس جهان موفق شد با پیروزی سه بر صفر (۶-۷ ۲-۶ ۲-۶) مقابل کوین اندرسون برای چهارمین بار جام قهرمانی این رقابت‌ها را بالای سر ببرد. او قبلا در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نیز ویمبلدون را فتح کرده بود.
جوکوویچ که پیش از این دیدار توانسته بود رافائل نادال را در نبردی تماشایی در مرحله نیمه‌نهایی مغلوب کند، پس از ۲۵ ماه (رولان گاروس ۲۰۱۶) مجددا در یک تورنمنت گرند اسلم به قهرمانی رسید.
۶۹ـمین قهرمانی جوکوویچ در حالی بدست آمد که او طی دو سال اخیر، روزها و ماه‌های پرفراز و نشیبی را طی کرد؛ تنیس‌باز صرب سال گذشته در مرحله یک‌چهارم پایانی ویمبلدون به علت آسیب‌دیدگی آرنج مجبور به کناره‌گیری شد و ۶ ماه را دور از مسابقات سپری کرد تا اینکه سرانجام در فوریه امسال آرنج خود را تحت عمل جراحی قرار داد.
جوکوویچ پس از قهرمانی گفت: «امروز احساس خیلی خوبی داشتم. در دو ست اول کوین کمی اضطراب داشت و نتواست بهترین بازی‌اش را ارائه دهد. او در اولین فینال ویمبلدونش بود و من در پنجمین. بنابراین سعی کردم از تجربه‌ام کمک بگیرم.

مقالات مرتبط

نواک جوکوویچ ستاره صربستانی تنیس جهان با پیروزی در فینال ...

نواک جوکوویچ ستاره صربستانی تنیس جهان با پیروزی در فینال ...

نواک جوکوویچ ستاره صربستانی تنیس جهان با پیروزی در فینال ...

تهران، میرداماد، بازار بزرگ میرداماد، ط1، واحد121

info@speedsport.co

86084530 - 021

88785748 - 021

اجرا توسط ایزی تم