پشتیبانی: 0218888888

5 نکته‌ای که مسافران کیش باید بدانند

Images
  • توسط فائزه یزدانی
  • 2034 بازدید
  • 0 نظر

5 نکته‌ای که مسافران کیش باید بدانند

جزیره‌ی کیش
کیش، تفریگاه گرم

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بعد از کار و روزمرگی‌های طولانی تصمیم به سفر گرفته باشید اما بخاطر نداشتن برنامه‌ریزی دقیق و آینده‌نگری مناسب، سفر ناخوشایندی را تجربه کرده باشید.

من در این مقاله قصد دارم برای داشتن یک سفر خاطره انگیز، راحت و بصرفه به جزیره‌ی زیبای کیش، اطلاعاتی از کیش را در اختیارتان قرار دهم تا از سفرتان به کیش لذت بیشتری ببرید و خاطرات قشنگ‌تری را در ذهنتان ثبت کنید.

1- کیش کجاست؟

جزیرهٔ کیش یکی از جزیره‌های خلیج فارس و از جاهای دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. در گذشته، آن را به نام «قیس» می‌شناختند. شکل این جزیره بیضی‌مانند است و در ۱۲کیلومتری کرانهٔ شیبکوه جای گرفته‌است.

جزیرهٔ کیش از شمال به سرزمین پیوسته ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین و عربستان منتهی می‌شود.

2- چطور به کیش سفر کنیم؟

 بهترین راه برای سفر به کیش راه هوایی است؛ زیرا به‌احتمال زیاد راه زمینی برایتان طولانی و آزاردهنده خواهد بود. برای سفر به کیش از قطار نیز می‌توانید استفاده کنید. با اینکه سفر هوایی باعث می‌شود در وقت خود صرفه‌جویی کنید؛ اما سفر زمینی هم مزیت‌های خودش را دارد. یکی از این مزایا لذت‌بردن از مناظر فوق‌العاده جاده‌ها است. یکی از محبوب‌ترین مسیرهای زمینی مسیر شیراز به‌حساب می‌آید؛ مسافران زیادی از همین مسیر راهی جزیره کیش می‌شوند و درعرض هفت ساعت پا به جزیره می‌گذارند. البته در نهایت باید خود را به اسکله رسانده و با کشتی راهی جزیره شوید. برای سفر از تهران به کیش با خودروی شخصی ابتدا باید خود را به بندرعباس رسانده و سپس به بندر چارک یا آفتاب بروید و سوار کشتی شوید. در این راه از شهرهای تهران، قم، ، کاشان، نطنز، اصفهان، شهرضا، آباده، مرودشت، شیراز، جهرم، لار، بستک و بندرلنگه و بندرچارک عبور خواهید کرد و این مسیر حدودا بین ۱۴ تا ۱۸ ساعت طول خواهد کشید. پیش از سفر با خودروی شخصی چند نکته را نیز به‌یاد داشته باشید. در کیش تعمیرگاه‌های ماشین‌های ایرانی به‌سختی پیدا می‌شود؛ پس حتما قبل از سفر ماشین خود را چک کنید. همچنین سفر با خودروی شخصی به جزیره فقط در ایام نوروز آزاد است؛ در غیراین‌صورت باید ماشین خود را در بندرها پارک کنید و سوار کشتی شوید.

3- کجا اقامت داشته باشیم؟

هتل داریوش | Dariush Grand Hotel

یکی از بهترین هتل های پیشنهادی در راهنمای سفر به کیش هتل داریوش است. در مدت زمانی که در این هتل اقامت دارید حال و هوایی از شکوه ایرانی را می توانید تجربه کنید. این هتل ۵ ستاره دارای ۵۰۰ اتاق است که تمامی امکانات رفاهی مورد نیاز برای مسافران در بهترین نحو ممکن برآورده شده است.

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش بلوار داریوش

هتل ارم Eram Grand Hotel

هتل 4 ستاره‌ی ارم که یکی از بزرگترین و پر امکانات ترین هتل های کیش است و میزبان مهمانان زیادی در طول سال می باشد هم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای اقامت در کیش و سپری لحظات لذت بخش در سفرتان به کیش باشد. در بیشتر ایام سال این هتل برای جذب مسافران بیشتر ،سرویس ناهار و یا برخی خدمات گردشگری مثل بلیت کشتی تفریحی در کیش و یا جنگ شبانه کیش را رایگان تقدیم میهمانان هتل میکند

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش بلوار خیام

هتل ترنج کیش (هتل ساحلی ترنج) | Toranj Hotel

یکی از جالب ترین هتل هایی که در این جزیره ی دیدنی وجود دارد هتل ترنج است که حال و هوای هتل های دریایی تایلند را برایتان می تواند زنده کند. این هتل ۵ ستاره دارای ۱۰۰ سوئیت بر روی آب های نیلگون خلیج همیشه فارس است که به صورت طبقاتی در سواحل شمال غربی جزیره ی کیش واقع شده است. از جمله امکانات این هتل نیز می توان به رستوران ‏ساحلی، کافی شاپ، فست فود ساحلی، رستوران بزرگ خورشید بر روی آب با کف شیشه ای، کافی شاپ ، رستوران فرنگی بر روی دریا، ‏رستوران تاج ترنج بر روی آب با دید بسیار عالی از غروب و آبهای آزاد خلیج فارس، سالن اسپا، سالن ورزشی ‏کف شیشه ای، خانه بازی کودک، مزون، سالن بیلیارد و … نیز اشاره کرد.

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش ابتدای جاده جهان، به سمت کلبه هور

4- جاهای دیدنی کیش کجاست؟

کشتی یونانی

این کشتی اهمیت تاریخی خاصی ندارد ولی همه آن را یکی از جاذبه های کیش می دانند. در واقع این کشتی متعلق به کشور یونان بوده است و به صورت اتفاقی و بنا بر هر دلیلی که مشخص نیست ناگهان در گلل فرو می رود. برخی معتقدند که هوای مه آلود باعث شده که ناخدا های کشتی دید کافی برای هدایت آن نداشته باشند و این هم دلیل به گل نشستن آن بوده است.

کشتی یونانی

شهر باستانی حریره

یکی دیگر از جاذبه های کیش، شهر باستانی حریره است. این واقع در بخش کیش از توابع شهرستان بندر لنگه و از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است. این شهر قدیمی ۸۰۰ سال قدمت و ۱۲۰ هکتار وسعت دارد. حریره در زمان خود شهری بزرگ و آباد در منطقه بوده است. دوران طلایی شهر حریره کیش از سال ۳۶۷ تا ۹۱۲ هجری قمری بوده‌است.

شهر باستانی حریره

قنات (کاریز) کیش

ایرانیان را شاید بتوان اولین قنات سازان دانست، چراکه قنات سازی در ایران بیش از ۶ هزار سال قدمت دارد. واژه کاریز معادل فارسی قنات است. در زمان های گذشته از کاریز ها به منظور هدایت آب های زیر زمینی استفاده می شده است. اما آنچه کاریز کیش را جذاب و منحصر می سازد،‌ارتفاع کم آن است. اکثر کاریز ها ارتفاع زیادی دارند، ولی کاریز کیش تنها ۴۵ متر ارتفاع دارد و همین امرباعث عجیب و منحصر به فرد بودن آن شده است. این کاریز ۱۵ کیلومتر طول دارد و در طول دو رشته از منطقه صفین و فرودگاه تا محل فعلی مجموعه فرهنگی و تفریحی شهر زیرزمینی کیش امتداد دارد. این دو رشته در محل این شهر زیرزمینی تبدیل به سه رشته می شوند و سپس مجدداً‌ تبدیل به یک رشته می شوند و شهر قدیمی حریره می ریزند.

ورزش های آبی در جزیره کیش

  • شاتل کیش
  • اسکوتر زیر دریایی کیش
  • پاراسل

5- برای خرید در کیش به کجا برویم؟

  • مرکز خرید دامون

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش – خیابان وصال – مرکز خرید دامون

  • مرکز خرید سارینا ۱

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش – اراضی شرقی جزیره زیبای کیش- بلوار خیام – روبروی هتل ارم

مرکز خرید سارینا 1
  • بازار مرجان

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش – شرق جزیره روبروی پارک مرجان

بازار مرجان
  • بازار مروارید

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش – بلوار مروارید

  • بازار پارس خلیج

آدرس: ایران – هرمزگان – کیش – خیابان میرمهنا بین بلوار نیایش و میدان سعدی

بازار پارس خلیج

نظر

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه